دوشنبه ۱۱ فروردین ۰۴

چگونه يك غلط املايي، سبب شد تا نام يك امامزاده جابجا شود؟

۲۸ بازديد

روز سه شنبه ، 28 شهريور 1358 ، در دفتر كار خود نوشتم: “ديروز و امروز ، عصر ، براي نيم ساعت خدمت آيت الله شبيري زنجاني رسيدم. خدا رحمت مي كند ، و با توجه به شرايط و س questionsالات مشكلاتي را مطرح مي كند. .امروز از امامزاده ناصرالدين كه روبروي مسجد امام حسن …

سايت مرجع :
چگونه يك غلط املايي، سبب شد تا نام يك امامزاده جابجا شود؟

چگونه يك غلط املايي، سبب شد تا نام يك امامزاده جابجا شود؟ https://local-news.ir/چگونه-يك-غلط-املايي،-سبب-شد-تا-نام-يك-ام/ اخبار استاني Wed, 17 Feb 2021 20:43:02 0000 عمومي https://local-news.ir/چگونه-يك-غلط-املايي،-سبب-شد-تا-نام-يك-ام/

روز سه شنبه ، 28 شهريور 1358 ، در دفتر كار خود نوشتم: “ديروز و امروز ، عصر ، براي نيم ساعت خدمت آيت الله شبيري زنجاني رسيدم. خدا رحمت مي كند ، و با توجه به شرايط و س questionsالات مشكلاتي را مطرح مي كند. .امروز از امامزاده ناصرالدين كه روبروي مسجد امام حسن …

سايت مرجع :
چگونه يك غلط املايي، سبب شد تا نام يك امامزاده جابجا شود؟

روز سه شنبه ، 28 شهريور 1358 ، در دفتر كار خود نوشتم: “ديروز و امروز ، عصر ، براي نيم ساعت خدمت آيت الله شبيري زنجاني رسيدم. خدا رحمت مي كند ، و با توجه به شرايط و س questionsالات مشكلاتي را مطرح مي كند. .امروز از امامزاده ناصرالدين كه روبروي مسجد امام حسن عسكري (ع) است سال كردم.

آقاي نجفي ، اساساً بر اساس زماني كه در الطالب بود ، نوشته است كه او از نسل بطحاني است ، بيشتر به اين دليل كه او از ناصرالدين نسل بطحاني دفن شده در قم نام مي برد. وي افزود: در نسخه مسجد جامع ، “بم دفن شده است”. از قضا ، امامزاده ناصرالدين نيز در بامن است. “فرم شجره نامه اي كه اكنون در امامزاده وجود دارد ، نتيجه اين خطا است و هيچ پايه و اساسي ندارد.”

طبيعتاً من به تربت پاكان ، دوست دانشمند ، آقاي مدرسي رفتم. سوراني در جلد دوم مدرسه نوشت: در نسخه چاپي كتاب عمد الطالب – نهم. يكي از آثار آغاز قرن – مكتب سورانيك در كنار قلعه قم ذكر شده است كه ناصرالدين علي بطحاني جانشين امام مجتبي (ع) در آنجا دفن شد. مطابق اين مقاله ، صاحب انور الموشهين در شجره نامه برخي از امامزادگان و بقاع متبركه قام اختراعات و اجتهادهايي دارد. بعد از او ، ديگران ، چه سليقه ها و تاريخچه هايي بافته شده اند كه بر اساس آن اجتهاد نبوده اند. آقاي حضرت علامه شبيري زنجاني – از حكماي بزرگ قوم – با چند نسخه خطي در مقابل نسخه اصلي خود قرار گرفت و تصحيح كرد و اظهار داشت كه در اين اقدام نسخه فعلي نسخه را اصلاح مي كند: نسخه 3524 دفتر كتابخانه گراند. مسجد قوم (ابتداي رجب 862 مورخ در نوشتن امام ابن جلال كرماني – صفحه 18 ، سطر 11) به جاي “باشق قم” ، “بشق بم” ذكر شده است ، به دليل نويسنده آن كرماني ، اشاره به “بم” نه با دادن آدرس دقيق ، “قم” به ارزش عقلي نزديكتر است. (تربت پاكان: 20/2)

چند سال پيش ، از مسجد جامع عكسي از اين نسخه گرفتم. فكر مي كنم به درخواست دوستم آقاي موري موتو بود. من به اين اشاره كردم و بر اساس آدرس آقاي مدرسي مقاله را به شرح زير يافتم:

و جانشين وي از نسب ناصرالدين بن عليا بن مهدي بن محمد بن الحسين بن زيد بن محمد بن احمد بن جعفر بن مmadمد بن محمد بططاني است كه در واقع به خاك سپرده شده است. مدرسه محلي. از سورانيك. (نسخه 3524 ، صفحه 18 ، صفحه 11).

در نسخه چاپي عمد الطالب ، از اين تفسير به عنوان “سوق قم” ياد شده است (عمد الطالب ، چاپ شده توسط انصاريان قم ، 1417 ق ، ص 68). منتهي الاعمال (1/583) در عمد الطالب ذكر شده است: و از كساني كه من منتسب به بتهاني يافتم ، ناصرالدين علي بن مهدي بن محمد بن حسين بن زيد بن محمد بن احمد بن جعفر بن عبد الرحمن بن محمد در باتاني درايو از قم به منطقه سورانيك در مدرسه شورش به خاك سپرده شد. از جعفر بن محمد العراجي در كتاب “منهال الضرب في انساب العرب” (قم ، مرعشي ، 1419 ، ص 99) نام برده شده است: “… دفن شده قم در بازار سوراني در مدرسه اي در روستا. ‘

ظاهراً تصور مي شود نزديك نمايشگاه امامزاده قم در ناصرالدين باشد. سوق قم ، اكنون در چهارراه بازار است و همانطور كه قبل از ترسيم اين خيابان است [آذر] در زمان رضاشاه ، امام به مسجد ادامه داد. اينجا يك زيارتگاه گمنام است كه به “سوق قم” معروف است. بنابراين كتيبه اي نوشته و نام حرم ناصرالدين را به آن داده اند.

امروز كتيبه اي در امامزاده نصب شده است كه ناصرالدين نام دارد و در كنار بازار قم يا در واقع چهارراه قرار دارد. اين نوشته ظاهراً توسط آيت الله مراتي سفارش شده و براساس همان هجي بوده است. در اين كتيبه آمده است: دفتر بازسازي اداره اوقاف قوم ، 1411 ق 1369 هجري قمري تاريخ بازسازي.

EzUob1613541805.png

عبارتي از نسخه اصلي مسيحا طالب بزرگ

در مورد “شق بم” نام آن در بسياري از منابع تاريخي باستان ذكر شده است. در تجارب ملل (42/7) گفته شده است: و ابن بختيار به جيرفت رفت ، و نفوذ كساني كه به زندگي پناه بردند و تأثيرات اعمال و پيشاني كالاها و پيشاني ها را گرفت. دعاهايي براي اطاعت و پادشاه بيشتر كرمان و سرپرستان آنها وجود دارد.

در قرارداد آل علي المقوف آل علي (افضل الدين كرماني از سال 652 ميلادي) آمده است كه امير مجاهد الدين (رحمه الله) نقش و چهره “7” آن روز را در آينه ديد. شش سال پيش ديده نشده است ، بنابراين در بيست و دومين روز ماه رمضان ، سه شنبه ، پادشاه بديع آريز از مرزهاي كوبانا فرود آمد و از آنجا برخاست و به باق و نرماشير رفت. (عقدالعلي ، تهران ، 1977 ، ص 76 و ر.ك: 65 ، 100) همچنين پادشاهي بهترين رويدادهاي كرمان يا آغاز زمان (ص 21 ، 33 ، 92) (248 ، 268 ، 312) ) و منابع ديگر بيا. اين نام همچنين در حافظ ابرو (2/1108) ، مطلع سعدين (جلد 1 ، ص 366 و جلد 1 ، كتاب دوم ، ص 1139) در بهترين تاريخ ها و در بسياري از منابع بعدي ذكر شده است. داستان كرمان.

نظرات مربوط به تاريخ پادشاهي (ص 312) حاكي است: تقسيم: كرمان به دو قسمت از تاريخ باستان ، شرق و غرب تقسيم شد (يا گرمسيري و سرد ، در حال طغيان و جنايت). Shaq Bam ، مركز مناطق استوايي ، به شما مي رود. در اظهارات صمت العلي (ص 117) آمده است كه منظور شق بم اختلاف و مساحت كوه است.

در صحيفه الارشاد (ص 208) گفته شده است: بدانيد: دارالامان كرمان ، سرزمين و كشور پهناور [فسيح‏] در دوره سلف از هفت شهر بزرگ تشكيل شده بود و بنيانگذار آن شاه اردشير بن ساسان بن بابكان بن بهرام بن ساسان بن بهمن بن كاشتاسف از اسپانيايي ها بود و اولين شهر كرمان آباد كاجوان هفتواد بود – اكنون به نام شق بم معروف است. [است].

در مورد امامزاده ناصرالدين در بم ، در مجموعه نصير ، بخشي از تاريخ شهر بم ، ذكر شده است. اين متن را از وب سايت باساتين (كد مطلب 868) دريافت كردم: پنجم

“دروازه هاي نرماشير” منجر به خاكسپاري حضرت رفيع الدراجات ، حضرت قدو al العريفين و كعبه الوسلين “امامزاده نصيرالدين” از نوادگان حضرت سيد الساجدين مي شود. (سلام و درود خدا بر شما باد) دوستان و همراهان براي رفتن به شهر بزرگ مدينه. يك شب ، در خواب جمال ، حضرت رسول و كمال كامل راهنما مشاهده شد. دولت ، او به زبان وحي ترجمه كرد: اي كودك! اين سرزمين براي شما ذكر شده است و شما بايد ازدواج كنيد و آن را به يك شخص خاص بدهيد [معرفي] نه

به خصوص وقتي صحبت از محله سوراني در طالبان مي شود ، من آن را در جاي ديگري پيدا نكرده ام. نمي دانم اين كلمه به خوبي ضبط شده است يا كلمه ديگري اصلاح شده است. تحقيقات بيشتري در مورد تاريخ هاي محلي لازم است.

از معلم پرسيدم كه آيا آنها علاوه بر آنچه در تربت پاكا دارند ، توضيحي براي من مي نويسند؟ اين سند ارسال شده است ، و ما همچنين برخي منابع را ذكر كرده ايم:

دوست عزيز دانشمند من – از خبر درگذشت احسان اشراقي ناراحت شدم. او دوست قديمي بود كه ما در سال 1979 ملاقات كرديم ، اما قبل از آن ، در سالهايي كه او رهبر گروه تاريخ بود ، من با دوستان و علايق مشترك او را ملاقات كردم. فكر نمي كنم چيزي بيش از آنچه در منابع فارسي تاريخ كرمان ديده ايد در مورد Shaq Bam داشته باشم. در جلد دوم ، آنچه را كه پس از چاپ تربت پاكا يافتم ، جايي كه يادداشت مفيد و صحيح مقام معظم رهبري ذكر شد ، نوشتم ، كه به روشي گيج كننده نقل مي كنم: “سمت العلي: چاپ سيزدهم عباس خوشبختانه بنيانگذار شهر كرمان باشد كه در آن از سيستان به باق رفت. در نظرات كتاب اقبال: 117 مي گويد تقسيم كسر آبي به معني اختلاف و مساحت كوه است. در تبليغات زركالي ، داستان محمد بن ابراهيم طليطلي معروف به ابن شاق الليل او در سال 455 درگذشت. آغد العلي: 66 نسخه عامري مي گويد: كرمان به دو قسمت تقسيم شده است: قسمت شرقي بم و غربي سيرجان است ، بنابراين در اين كتاب ، هرجا بحث بم باشد ، رشته كوه كرمان شرقي ذكر شده است. (صفحات 13 ، 48 و 95 و يادداشت ها: 8 ، 19 و 43. همچنين توسط صمت) علي: 95: يادداشت هاي 21 و 47. همچنين بند سيرجان در قرارداد آل علي: يادداشت هاي 66 و 74) محكم و سربلند باشيد يك گرما: حسين مدرسي. در يك ايميل ديگر ، مارقوم گفت: اكنون من به دنبال چيزي در البيان و التابين جاحظ بودم. من به مرجعي در صفحات 96-97 اين نسخه ، چاپ شده توسط دارالجيل در بيروت ، توسط عبدالقيس ، كه جناحهاي عمان و بحرين را ذكر كرده است ، برخوردم.

چگونه غلط املايي نام حرم را تغيير داده است؟

سايت مرجع :
چگونه يك غلط املايي، سبب شد تا نام يك امامزاده جابجا شود؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.